کمپ گروه فرهنگی کوهنوردی کوه نوردی شهید تقی و مرتضی ورکش ایستگاه صلواتی سایت اطلاع رسانی سردار رشید اسلام سرتیپ پاسدار شهید عین الله قاسمی حاج عبدالله

صفحه اصلی  گروه کوهنوردی ایستگاه صلواتی شهید ورکش شهیدان مرتضی و تقی ورکش تماس با ما

__________   عناوین اصلی   __________

bullet شرایط عضویت در گروه
bullet مطالب آموزشی جدید
bullet مطالب آموزشی قدیمی
bullet گالری تصاویر برنامه ها (جدید)
bullet گالری تصاویر برنامه ها تا بهار89
bullet آخرین اخبار کوهنوردی (جدید)
bullet آخرین اخبار کوهنوردی تا بهار89
bullet تقویم کوه نوردی (جدید)
bullet تقویم کوه نوردی تا سال1389
bullet فروشگاه اینترنتی لوازم کوهنوردی
bullet دوره های آموزشی
bullet سایت های مرتبط (جدید)
bullet سایت های مرتبط (قدیمی)

بسمه تعالی

19 فروردین 1389

گزارش برنامه آبک ، یک باغ ، ایستگاه 3 ، تپه نورالشهدا ، کلکچال ، وزباد ، گلاب دره ، گروه کوهنوردی کوه نوردی سنگنوردی سنگ نوردی شهید ورکش

گزارش برنامه کوه پیمایی آبک
هدف : تمرین و آمادگی
نوع برنامه : کوه پیمایی بادرجه سختی 2
سرپرست : مهدی ورکش
همنوردان : امیر محسن مظفری نیا ، مهدی ورکش ، وحید مظفری نیا ، بهروز لامی .
مکان و زمان قرارداد : میدان قدس ابتدای خیابان دربند . ساعت 12:45 مورخ 19/1/1389

گزارش تفصیلی برنامه:

اولین نفر ساعت 12:40 در محل قرار حاضر شد و تا ساعت 13:00 دیگر نفرات گروه نیز در محل قرار حاضر شدند.تا ساعت 13:15 منتظر دو نفر عضو جدید ماندیم و چون نیامدند سوار ماشین شده و حرکت کردیم.

خیابان گلابدره را تا انتها رفتیم و وارد خیابان وزیری شدیم , این خیابان حد فاصل خیابان گلابدره و روستای آبک می باشد. ماشین را در خیابان وزیری پارک کرده و پیاده راه افتادیم. انتهای خیابان وزیری به یک خیابان شمالی جنوبی منتهی می شود . این خیابان را به سمت شمال امتداد دادیم. ساعت 13:30 به مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) رفتیم، و پس از اقامه نماز ظهر و عصر ساعت 13:45 حرکت کردیم. انتهای خیابان به مسیر کوه پیمایی مورد نظر ما می رسید. این مسیر مشرف به گلابدره و سمت شرق آن است. روبروی ما قله اسپیلت و سمت راست آن قله کلکچال نمایان بود.

در ابتدای مسیر سرپرست گروه توضیحاتی را در خصوص مسیر رفت و برگشت دادند و وظایف را برای افراد مشخص نمودند. پس از 30 دقیقه طی مسیر حدود 10 دقیقه جهت تغذیه و استراحت توقف کردیم و ساعت 14:30 به حرکت ادامه دادیم.مسیر حرکت یک مسیر مشخص و پاکوب می باشد. درقسمتی از مسیر به علت ساخت و ساز در ارتفاع مشرف به آن حجم زیادی از سنگ های ریز و درشت به پایین سرازیر شده است که حرکت در قسمت هایی از مسیر را دشوار می کند. لازم به توضیح است که خطر سقوط سنگ در این قسمت ها وجود دارد و لازم است که هنگام حرکت دراین مسیر به خصوص در ایام بین هفته و غیر تعطیل که عملیات ساخت و ساز انجام می شود با احتیاط کامل از این قسمت عبور کرد.

در سمت چپ مسیر حرکت چشم اندازهایی از آبشارهای کوچک و بزرگ دیده می شد که به همراه رنگ های شکوفه درختان حاشیه آن ، جلوه بهاری طبیعت زیبای منطقه را نمایان می کرد. در امتداد مسیر به یک کلبه بر خوردیم ، صاحب این کلبه ما را به یک لیوان چای دارچین دعوت کرد. ما نیز با کمال میل این دعوت را پذیرفتیم ( جای شما خالی ) .

ساعت 15:20 به ایستگاه سه کلکچال رسیدیم و به سراغ فروشنده لوازم کوه نوردی که روزهای پنجشنبه و جمعه در این مکان می باشد رفتیم. یکی از نفرات یک کلاه آفتاب گیر خرید، البته بعد از اینکه آفتاب حسابی پوستش را نوازش داده بود. من هم یک سالنامه کوه نوردی سیمرغ خریدم که دارای مطالب مفیدی در زمینه کوه می باشد.

ساعت 15:30 به پیشنهاد سرپرست گروه از قسمت صخره ای به سمت تپه نورالشهداء حرکت کردیم و ساعت 16:00 به آنجا رسیدیم. پس از صرف نهار و زیارت قبور شهدا ساعت 16:20 به سمت اردوگاه کلکچال حرکت کردیم. ساعت 16:30 در محل اردوگاه بودیم و از منتهی الیه غربی اردوگاه به سمت مسیر گلابدره به طرف پایین راه افتادیم. در پایین دیواره کوه اسپیلت به پناهگاه سنگی سنگ سه رسیدیم. این پناهگاه یکی از چند پناهگاه ای است که توسط شخصی به نام آقا بیوک ساخته شده و در اختیار همگان قراردارد. این پناهگاه با محیطی در حدود 6 متر مربع در زمستان و تابستان قابل استفاده می باشد.

کمی پایین تر از سنگ سه چشمه آب گوارایی قراردارد که چشمه وزباد نامیده می شود. این چشمه در بالاترین نقطه گلابدره می باشد. و از این قسمت به پایین انبوه درختان کوچک و بزرگ قراردارد و تا پایین دره که انتهای خیابان گلابدره می باشد امتداد دارند. ما نیز مسیر خود را از لابه لای این درختان ادامه دادیم.

ساعت 18:00 به پایین دره رسیده بودیم و آسمان بهاری با قطرات باران که نم نم شروع به بارش کرده بود ما را بدرقه کرد.

ساعت 18:20 به ابتداء خیابان وزیری که ماشین را در آن پارک کرده بودیم رسیدیم. پس از رسیدن به کنار ماشین ختم برنامه اعلام گردید و با امید به دیدار در برنامه ها آتی از همدیگر خداحافظی کردیم.

گزارش : بهروز لامی

وصلی الله علی محمد واله الطاهرین.

ارسال نظرات در ارتباط با برنامه های گروه

کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ورزشی شهید ورکش می باشد.