کمپ گروه فرهنگی کوهنوردی کوه نوردی شهید تقی و مرتضی ورکش ایستگاه صلواتی سایت اطلاع رسانی سردار رشید اسلام سرتیپ پاسدار شهید عین الله قاسمی حاج عبدالله

صفحه اصلی  گروه کوهنوردی ایستگاه صلواتی شهید ورکش شهیدان مرتضی و تقی ورکش تماس با ما

__________   عناوین اصلی   __________

bullet شرایط عضویت در گروه
bullet مطالب آموزشی جدید
bullet مطالب آموزشی قدیمی
bullet گالری تصاویر برنامه ها (جدید)
bullet گالری تصاویر برنامه ها تا بهار89
bullet آخرین اخبار کوهنوردی (جدید)
bullet آخرین اخبار کوهنوردی تا بهار89
bullet تقویم کوه نوردی (جدید)
bullet تقویم کوه نوردی تا سال1389
bullet فروشگاه اینترنتی لوازم کوهنوردی
bullet دوره های آموزشی
bullet سایت های مرتبط (جدید)
bullet سایت های مرتبط (قدیمی)

یا ابصرالناظرین

گزارش برنامه صعود به قله اسپیلت

6 خرداد 1389

گزارش برنامه صعود به قله اسپیلت - همنوردان: مهدی ورکش ، امیرمحسن مظفری نیا ، وحید مظفری نیا ، بهروز لامی  ، رضا جلایی ، فاطمه کمانی

زمان تجمع: ساعت 11:45 پنجشنبه 6 خرداد

هزینه: 1000 تومان جهت بیمه

همنوردان: مهدی ورکش ، امیرمحسن مظفری نیا ، وحید مظفری نیا ، بهروز لامی  ، رضا جلایی ، فاطمه کمانی

وسایل مورد نیاز:وسایل دائمی کوله به همراه مواد غذایی وآب ویک آفتابگیر خوب(چفیه یا کلاه ویا...)

6 خرداد سال 1389 ساعت 12:30 گروه در روستای آبک واقع در شمال تهران با 30 دقیقه تاخیر یکی از اعضا تکمیل گردید و ساعت 12:35 به سمت ایستگاه 3 کولکچال حرکت کردیم. بعد ازبیرون آمدن از سمت شمالی روستا(که اصلا به روستا شباهت نداره)ودر مسیری مارپیچ وبی آب و علف به اولین دکل برق فشار قوی راس ساعت 13:10 که نشون به اون نشون که فاصلش تا دکل بعدی باندازه یه دره بود- منظور همون گلاب دره است-رسیدیم. بعد از استراحتی با استرس برق گرفتگی زیر دکل کذا و نماز خواندن 2تن ازآقایان که اسمشون را اینجا نمیارم (فقط اینو بگم که من نبودم) سپس به سمت دکل بالایی حرکت کردیم، بعد گفتیم ما که خیلی ورزشکاریم پس بریم تو جاده آسفالت که نزدیک همون دکل ها بود(خدا نکنه اون دکلارو اداره برق برداره...وگرنه این گزارش دیگه فاقد هرگونه توجه میشه) ساعت 13:35 به جاده رسیدیم و به سمت بالا حرکت کردیم ساعت 14:05 به ایستگاه 3 رسیدیم واز سمت مسیرمستقیم که تقریبا فنی بود به تپه نورالشهدا حرکت کردیم.

راس ساعت 14:40 به تپه نورالشهدا رسیدیم وبعد از یک وعده نهاردر آن مکان واقامه نماز راس ساعت 15:30 به سمت کلکچال حرکت کردیم و15:45 به کلکچال رسیدیم.از اینجا به بعد تقریبا یکم جدی شد البته تا همینجا هم جدی بود ولی از اینجا به بعد جدی تر شد،در هنگام بالا رفتن با یک گله بزو گوسفند که سگهای گلم داشتن برخورد کردیم وبا تجربه ای که دربرنامه قلعه دختر داشتیم آقا مهدی یک باتوم قرض گرفت تا در صورت لازم بدون هیچگونه گفتگوی دیپلماسی وارد کار بشیم که خداروشکر کار به اونجاها نرسید چون چوپانش نزدیک بودو...

مسیر تقریبا پاکوب و معلوم بود ودر راه با تعدادی کوهنورد مواجه شدیم که با خسته نباشیدو یا علی گفتن و سعی در روحیه دادن به یکدیگر بودیم برخورد کردیم.

ساعت تقریبا 17:55(با 3دقیقه تلورانس)به گردنه رسیدیم –در راه کمی استراحت کردیم ولی 5 دقیقه نشد-بالای گردنه برخلاف حرف های آقا مهدی که احتمال باد در بالای گردنه را داده بودن هوا بسیار عالی بود وباد شدیدی مواجه نشدیم ...دیگه اون بالا فقط در مسیر مستقیم وناهموار خودمون را در ساعت 17:15 به قله رسانیدیم واینچُنین بودکه قله اسپیلت توسط گروه شهید ورکش فتح شد ولی پرچم نداشتیم وفقط یک نشان گذاشتیم تا شاید که شاید...

ارتفاع قله 3100 متر بود که ازشمال به لزون از شرق به قله کلکچال که 3340 متر می باشد واز غرب به پناهگاه شیرپلا مسیر داشت البته ما در بالای دیواره ای که بند یخچال ومسیری دیگر جهت فتح قله اسپیلت بود قرار داشتیم که این دیواره نیاز به تجهیزات کامل سنگ نوردی دارد.هوا در طول مسیر صاف بدون ابر و آقتابی سوزناک همراه بود وبرای همین بسیار گرممون شده بود.بعد از 15 دقیقه استراحت وتفکر درمورد مسیر بازگشت مسیر خود را همان راهی که اومده بودیم انتخاب کردیم وبه سمت پایین حرکت کردیم .

تا تپه نورالشهدا آقا مهدی به این نتیجه رسید که اگه پایین نیاد بهتره وبرای برنامه ایستگاه صلواتی اگر همونجا بمونه بهتره پس تعداد اعضای گروه راس ساعت 18:40 به5نفر رسید که باسرگروهی آقای لامی همراه بودالبته این سرپرستی با شوخی های بچه هابه بهانه اینکه هدلایت های بچه ها بلااستفاده مانده روبرو شدکه همه پایین رفتن گروه را سریع میدانستند وقصد انتقاد درجلسه گروه ویاباج دادن سرگروه راداشتند که به شوخی به پایاین رسید.باز همان مسیر بازگشت را آمدیم تا راس ساعت 19:45 به همان دکل برق کذا وسپس در انتها با شادی زایدالوصفی راس ساعت 20به آبک رسیدیم .

در اینجا تشکر می کنم از تمام دوستانی که در این برنامه با ما همراه بودند وتشکر از دوستانی که این برنامه را مطالعه کردند واینجانب را تحمل نمودند.

البته باکمال خضوع از دوستان دعوت می کنم تا گزارش دیگری از همین گروه برای همین برنامه در فصلی متفاوت را بچشن...

گزارش برنامه صعود به قله اسپیلت - جمعه 16 اسفند ماه 1387

گزارش: امیر محسن مظفری نیا

ارسال نظرات در ارتباط با برنامه های گروه

کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ورزشی شهید ورکش می باشد.