کمپ گروه فرهنگی کوهنوردی کوه نوردی شهید تقی و مرتضی ورکش ایستگاه صلواتی سایت اطلاع رسانی سردار رشید اسلام سرتیپ پاسدار شهید عین الله قاسمی حاج عبدالله

صفحه اصلی  گروه کوهنوردی ایستگاه صلواتی شهید ورکش شهیدان مرتضی و تقی ورکش تماس با ما

__________   عناوین اصلی   __________

bullet شرایط عضویت در گروه
bullet مطالب آموزشی جدید
bullet مطالب آموزشی قدیمی
bullet گالری تصاویر برنامه ها (جدید)
bullet گالری تصاویر برنامه ها تا بهار89
bullet آخرین اخبار کوهنوردی (جدید)
bullet آخرین اخبار کوهنوردی تا بهار89
bullet تقویم کوه نوردی (جدید)
bullet تقویم کوه نوردی تا سال1389
bullet فروشگاه اینترنتی لوازم کوهنوردی
bullet دوره های آموزشی
bullet سایت های مرتبط (جدید)
bullet سایت های مرتبط (قدیمی)

بسمه تعالی

گزارش برنامه گلگشت
تور سه روزه طبیعت گردی

مقبره بایزید بسطامی ، جنگل ابر ، آبشار شیرآباد ، جنگل امام رضا (ع) ، بندر ترکمن ، جزیره آشوراده ، دریاچه شورمست

18 تا 20 خرداد 1389

مقبره بایزید بسطامی ، روستای مجن ماسوله ی کویر ، آبشار تنگستان ، آرامگاه نو خرقان ، جنگل رویایی ابر ، آبشار شیرآباد ، غار شیر آباد ، جنگل امام رضا (ع) کردکوی ، بندر ترکمن ، جزیره آشوراده ، تالاب میانکاله ، شبه جزیره آشوراده ، دریاچه شورمست

صبح روز سه شنبه 18 خرداد از تهران حرکت کردیم. از شهرهای سمنان ، دامغان و شاهرود گذشتیم.در شاهرود به سمت شمال تغییر مسیر دادیم و وارد جاده آزادشهر شدیم. در ابتدای مسیر، راه روستای مجن معروف به ماسوله ی کویر از سمت چپ جدا می شود. از آنجا هم به آبشار تنگستان میرود. مسیر اصلی شاهرود را درجهت شمال ادامه می دهیم و به بسطام میرسیم. جهت اقامه نماز وارد بسطام شده و به امامزاده ای بزرگ میرویم که مقبره بایزید بسطامی هم در آنجا می باشد.

پس از اقامه نماز در هوایی بسیار گرم به جاده اصلی برمیگردیم. پس از پشت سر گذاشتن پلیس راه نوخرقان سمت چپ تابلوی ایستگاه گاز ابر دیده می شود. کمی جلوتر هم ورودی روستای ابر می باشد که هر دو راه پس از چند کیلومتر درکنار ایستگاه گاز به هم می پیوندند. این جاده پس از ایستگاه گاز خاکی می باشد و تا علی آباد ادامه دارد. به گفته ی یکی از موتورسواران محلی 40 کیلومتر می باشد. پراید ما در اوایل شروع مسیر جنگلی پنچر شد و همانجا نهار را صرف کردیم.

به علت پنچرشدگی مسیر خاکی را ادامه ندادیم و از همان ابتدای جنگل به جاده اصلی برگشتیم. در ضمن ابری هم در آنجا ندیدیم، شاید جلوتر ابری می شد. خلاصه در جاده اصلی پس از عبور از گردنه خوش ییلاق به آزادشهر رسیدیم. از آنجا تا شیرآباد رفتیم و در یکی ازتقاطع ها سمت چپ پیچیده و به سمت آبشار های شیرآباد در مسیری بسیار زیبا و جنگلی حرکت کردیم. از محل پارک اتومبیل تا اولین آبشار در حدود 20 دقیقه مسیر ساده بود. این مسیر را به صورت پله درآورده بودند و در قسمتهایی از مسیر پل هایی برای عبور از رودخانه قرار داده بودند.

در این مسیر به غیر از آبشارهایی که عرض شد، غار هم وجود دارد. پس از بازدید از آبشار به شیرآباد برگشته و راهی گرگان شدیم. در امامزاده عبدالله گرگان جهت اقامه نماز و صرف شام مستقر شدیم. سپس به سمت کردکوی حرکت نمودیم و شب در منزل آقای عبدالرحمان منچر از هیئت کوهنوردی شهرستان کردکوی ایجاد مزاحمت نمودیم. طبق معمول مهمان نوازی و پذیرایی گرم یک کوهنورد شامل حالمان شد. چهارشنبه 19 خرداد جهت صرف نهار به جنگل امام رضا (ع) در مجاورت کردکوی رفتیم. جنگل بسیار زیبایی است. طول این جاده 20 کیلومتر می باشد که تا قله و روستای درازنو ادامه دارد. گویا 5 کیلومتر انتهای آن خاکی می باشد. ادامه ی این جاده به دهکده توریستی جهان نما می رسد. پس از اقامه نماز و صرف نهار در جنگل امام رضا (ع) به بندر ترکمن رفتیم. هوا به شدت گرم و شرجی بود.

از بندر ترکمن با قایق به جزیره آشوراده رفتیم. پرندگان دریایی متنوعی در آنجا وجود داشت.

دوباره بوسیله قایق به بندر ترکمن بازگشته و وارد بازارچه ی ساحلی بندر ترکمن شدیم. رضایت چندانی از اجناس بازارچه و قیمت آنها به دست نیامد. برای اقامت شبانه به منزل پدر آقای مسلمی از دوستمان در کردکوی بازگشتیم و با پذیرایی گرم آنان مواجه شدیم. پنجشنبه 20 خرداد هم به سمت قائمشهر روانه شدیم. پس از صرف نهار در آنجا وارد جاده فیروزکوه شدیم. در پل سفید وارد یک جاده فرعی در جهت غرب شدیم و پس از طی قسمتی از مسیر وارد جاده خاکی گشتیم. در کنار دریاچه شورمست عصرانه ای صرف کرده و دوباره به پل سفید برگشتیم. در مسجد گیلاوند نماز مغرب و عشاء را خوانده و به تهران برگشتیم.

سرپرست: مهدی ورکش

همنوردان: 8 نفر

تصاویر مقبره بایزید بسطامی - جنگل ابر - آبشار شیرآباد - بندر ترکمن - جزیره آشوراده

ارسال نظرات در ارتباط با برنامه های گروه

کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ورزشی شهید ورکش می باشد.