کمپ گروه فرهنگی کوهنوردی کوه نوردی شهید تقی و مرتضی ورکش ایستگاه صلواتی سایت اطلاع رسانی سردار رشید اسلام سرتیپ پاسدار شهید عین الله قاسمی حاج عبدالله

صفحه اصلی  گروه کوهنوردی ایستگاه صلواتی شهید ورکش شهیدان مرتضی و تقی ورکش تماس با ما

__________   عناوین اصلی   __________

bullet شرایط عضویت در گروه
bullet مطالب آموزشی جدید
bullet مطالب آموزشی قدیمی
bullet گالری تصاویر برنامه ها (جدید)
bullet گالری تصاویر برنامه ها تا بهار89
bullet آخرین اخبار کوهنوردی (جدید)
bullet آخرین اخبار کوهنوردی تا بهار89
bullet تقویم کوه نوردی (جدید)
bullet تقویم کوه نوردی تا سال1389
bullet فروشگاه اینترنتی لوازم کوهنوردی
bullet دوره های آموزشی
bullet سایت های مرتبط (جدید)
bullet سایت های مرتبط (قدیمی)

گزارش برنامه

صعود به قله خلنو

3 و 4 تیر 1389

زمان و محل تجمع: ساعت 13:45 پنجشنبه ، سه راه تهرانپارس

هفته قبل جناب آقای حمید سوری قله را صعود نموده بودند و از راهنمایی های ایشان در رابطه با منطقه استفاده نمودیم. از ایشان بابت همکاری شان کمال تشکر را داریم.

جدول خلاصه برنامه:

2:45

13:30

10:45

از قله تا آبشار (محل چادر)

1:30

تاریخ اجرای برنامه : 3و4 /4/89
نام گروه : گروه کوهنوردی شهید ورکش
سرپرست برنامه : مهدی ورکش
همنوردان: بهروز لامی ، غلامعلی کاردر ، ابراهیم رادپور ، شاهین تقی ذوقی ، احسان مهدی زاده ، حسین نصرالهی ، وحید مظفری نیا ، مهدی ورکش ، مرتضی نصیری

برنامه از ساعت 13:45 پس از تجمع در چهارراه تهرانپارس آغاز گردید که در ساعت 15 به روستای لالان واقع در شهرستان فشم رسیدیم که پس ازمدتی تا پارک ماشین و اماده شدن برای حرکت در ساعت 15:30 از روستای لالان به سمت قله حرکت کردیم که پس از مدتی حرکت در ساعت 16:15 به رودخانه پر آبی رسیدیم که برای گذشتن از روی این رودخانه هر کس به یک طریقی عمل کرد که عده ایی از بچه ها از روی سنگهای رودخانه عبور کردند و عده ایی دیگر کفشهای خود را بیرون اورده و از روخانه گذشتند وبالاخره به هر مشقتی بود از رودخانه ها گذشتیم و مجددا به مسیر ادامه دادیم.

پس از مدتی حرکت روبروی مسیری که میر فتیم رو یک دامنه یک بنایی وجود داشت که روی این بنا یک پرچم بود و می گفتند که این بنا یک امامزاده می باشد پس از گذشتن از کنار این بنا و مدتی حرکت به چشمه تلخاب رسیدم که بچه ها در این محل اب برداشتند و مجددا به مسیر ادامه دادیم که پس از مدتی حرکت به گله گوسفند ی رسیدیم که سگهای گله به سمت ما امدند و شروع به پارس کردن نمودند که بعد از کلی صحبت!!!! سگها راضی شدند از خیر ما بگذرند و ما بقیه مسیر ادامه دادیم تا اینکه در ساعت 19 به آبشار رسیدیم و قتی به آبشار رسیدیم باد سردی می امد و حدودو 5الی 6 چادر در آنجا مستقر شده بود که مربوط به یک گروه کوهنوردی از بناب اذربایجان بود تصمیم گرفتیم در انجا چادر خود را برپا نماییم که سه چادر در انجا برچا کریم و هر سه نفردر یک چادر مستقر شدیم پس از استقرار در چادر شام خوردیم و پس از اذان نماز خواندیم و سپس به استراحت پرداختیم تا برای صعود به قله صبح زود حرکت نماییم.

صبح ساعت 3:30 از خواب بیدارشدیم و پس از اینکه ته بندی کردیم و نماز خواندیم یک نفر از بچه ها داخل چادر باقی ماند و مابقی بچه ها ساعت 4:30 به سمت قله حرکت کردند در ابتدای مسیر از روی رودخانه عبور کردیم و از یک شیب تند بالا رفتیم که در روی شیب یک سنگ از زیر پای بچه ها در رفت و به پای آقای مرتضی نصیری برخورد کرد که پس ازمدتی انتظار برای بهبودی پای ایشان مجددا به مسیر ادامه دادیم.

در ادامه قسمتی از مسیر بصورت شن اسکی بود که این عامل باعث می شد انرژی بیشتری صرف کنیم تا از شیب بالابرویم بالاخره ساعت 6:30 به گردنه رسیدیم. از اینجا ادامه مسیر برای صعود به قله به دو راه تقسیم می شد که یک مسیر از روی تیغه های ژاندارک به سمت قله می باشد و یک مسیر هم از داخل کاسه به سمت قله می باشد که پس از 10 دقیقه استراحت تصمیم گرفتیم از مسیر کاسه به سمت قله حرکت نماییم. داخل کاسه هنوز مقداری برف وجود داشت پس از عبور از برفهای داخل کاسه که خودش یک کلاس یخ و برف بود !!!! به یک شیب رسیدیم که این شیب کاملا به صورت شن اسکی می باشد پس از عبور از شیب که خیلی هم انرژی صرف کرد مجددا به یک کاسه دیگر رسیدیم که پس از عبور از کاسه به یک شیب تند دیگر می رسیم که مدتی پایین شیب استراحت نمودیم و مجددا به مسیر ادامه دادیم این شیب هم بصورت شن اسکی بود و چون دو شیب قبلی خیلی انرژی از ما صرف کرده بود و این شیب هم بصورت شن اسکی بود فشار زیادی روی بچه ها آمد پس از اینکه ازشیب عبور کردیم به یک گردنه رسیدیم که از روی این گردنه قله مشخص است و تا قله مسیر زیادی باقی نمانده است.

شیب زیر قله حالت سنگلاخی دارد( البته از داخل کاسه آخر مسیر های دیگری هم برای صعود به قله وجود دارد) که پس از عبور از شیب آخر که مدتی هم بر روی این شیب استراحت کریدم نزدیکهای قله دستهایمان را به هم دادیم و همه بچهای گروه با هم قله را فتح کردیم و ساعت 9:30 به قله رسیدیم. پس از 1:15 استراحت بر روی قله و میل کردن صبحانه و گرفتن عکس ساعت 10:45 از قله به سمت پایین حرکت کردیم که در این لحظه گروه کوهنوردی بناب آذربایجان به قله رسیدند . در ابتدای مسیر برگشت دو نفر از بچه ها با اجازه سرپرست گروه تصمییم گرفتند که از تیغه های ژاندارک برگردند و بقیه بچه ها از داخل کاسه برگشتند مسیر برگشت خیلی راحت بود و خستگی مسیر رفت را از تن بیرون می کرد. چون مسیر حالت شن اسکی داشت همان شیبی را که به سختی صعود کرده بودیم راحت پایین امدیم که پس از پایین آمدن از شیبها ساعت 13:30 به آبشار و محل استقرار چادرها رسیدیم. پس از نیم ساعت هم آن دونفر به ما ملحق شدند که تا ساعت 15 در چادرها استراحت کردیم و ناهار خوردیم و پس از جمع کردن چادرها به سمت روستا حرکت کردیم که در مسیر برگشت به علت خستگی زیاد کسی حال صحبت کردن نداشت و همه در سکوت مسیر را ادامه می دادند که پس از طی مسیر مجددا به رودخانه هارسیدیم که این بار به علت اینکه بچها خسته بودند عده ایی از آنها از وسط رودخانه و از داخل اب گذشتند و دیگر کفشهای خود را بیرون نیاوردند که پس از عبور از رودخانه در ساعت 18 به روستا لالان رسیدیم و سوار ماشینها شدیم. چون عده ایی از بچه ها نماز نخوانده بودند در امام زاده ایی که در روستا بود نماز را خواندند و بچه هایی که در هنگام رفت با تاخیر در محل قرار حاضر شده بودند جریمه شده و برای بقیه بچه ها دلستر خریدند و سپس همگی به محل اولیه قرار چهارراه تهرانپارس حرکت کردیم.

هزینه (ایاب ذهاب و بیمه): 6000 تومان برای اعضا ، 10000 تومان برای مهمان

گزارش نویس : وحید مظفری نیا

ارسال نظرات در ارتباط با برنامه های گروه

کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ورزشی شهید ورکش می باشد.